သစၥာနီ၊ ၾကဴးႏွစ္၊ ႏြယ္ဂ်ာသိုင္း၊ ေကာင္းစုသုိက္၊ ေမာင္ျပည့္မင္း
(ဗမာကဗ်ာရဲ႕ အစဥ္အလာအားလုံးကုိ စြန္႔ပစ္ဘုိ႔ ႀကိဳးစားထားပါတယ္)
မ်က္ႏွာဖုံးရာဇ၀င္ မုိနာလီဇာကုိ ေတာ္၀င္စံထုိက္အႏုပညာကုိ ကုိယ္စားျပဳဖုိ႔အတြက္ သုံးစဲြ လုိက္ပါတယ္။ ဒီဂရီမ်က္မွန္တပ္ေပးထားတာကေတာ့ မူလဂႏၳ၀င္ထက္ ေလးနက္စူးရွတဲ့ အျမင္ကုိ တင္ျပခ်င္လုိ႔ပါပဲ။ လက္မွာပတ္ထားတဲ့ နာရီကေတာ့ စက္မႈၿမိဳ႕ျပေခတ္ရဲ႕လကၡဏာ ကုိ ထင္ဟပ္ထားတာေပါ့။ ``ျမင္းစုိင္းသူျမား´´ ကို ဘာလု႔ိ ယပင့္နဲ႔ မမ်ားဘဲ၊ ရရစ္နဲ႔ ျမားရတာလဲလုိ႔ ေမးတဲ့သူေတြက ေမးၾကတယ္။ ``ျမင္းစုိင္းသူျမား´´ ဆုိတာ ကဗ်ာစာအုပ္ တစ္အုပ္ရဲ႕ နာမည္ပါ။ ဒါမွမဟုတ္ ေခတ္လြန္ကဗ်ာဂုိဏ္းတစ္ခုရဲ႕ နာမယ္ပါ။ နာမယ္ကုိ ေရးထုံးသတ္လုိ႔မရပါဘူး။ (တခ်ဳိ႕က ဗၿငိမ္း၊ တခ်ဳိ႕ ဘညိမ္း) ၿပီးေတာ့ တမင္ထူးျခားခ်င္လုိ႔ အခုလုိ ျမားလုိက္တာပါဘဲ။ ေခတ္လြန္အယူအဆရွိတဲ့ သူဟာ သတ္ပုံေလာက္ကိုေတာ့ လုိအပ္ရင္ ျပင္ရဲရပါလိမ့္မယ္...။
``ေျမေခြးတုိင္းအတြက္ စပ်စ္ပင္သည္ ျမင့္၏´´
ေခတ္လြန္ကဗ်ာ မိတ္ဆက္
ဒီေန႔ထက္ထိ ဗမာျပည္မွာ ေခတ္ေပၚကဗ်ာ၀ါဒဟာ ထင္ထင္ရွားရွား ပီပီျပင္ျပင္ အသက္မ၀င္ ေသးပါဘူး။ ဒါေပမဲ့ ၇၄ ခုႏွစ္မတုိင္မီကဘဲ ေခတ္လြန္ကဗ်ာကို ထူေထာင္ဘုိ႔ မ်ဳိးေစ့ခ်မိတယ္။ အေၾကာင္းအမ်ဳိးမ်ဳိးတုိ႔ေၾကာင့္ ၾကန္႔ၾကာေနၿပီး၊ အခုတကယ္တမ္း ထုတ္ေ၀ျဖစ္ေတာ့ ၁၉၇၈။ အရင္က ေဆြးေႏြးခဲ့သူတခ်ဳိ႕က အေ၀းကို ေရာက္ေနၿပီ။ မပါ၀င္ႏုိင္ေတာ့ဘူး။ က်ေနာ္နဲ႔ နီးစပ္ေနသူတခ်ဳိ႕ ေကာက္ခါငင္ခါ ပါလာတယ္...။
....................
က်ေနာ္တုိ႔ရဲ႕ ခံစားခ်က္တခ်ဳိ႕ အေတြးအႀကံတခ်ဳိ႕ကို ေဖာ္ျပဘုိ႔ရာအတြက္ လက္ရွိေခတ္ေပၚ ကဗ်ာရဲ႕ နည္းနာ နိသ်ေတြနဲ႔တင္မလုံေလာက္ႏုိင္တာမ်ဳိးကို က်ေနာ္တုိ႔ေတြ ေတြ႕ႀကဳံင္ ရင္ဆုိင္ရတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ေခတ္လြန္ကဗ်ာ ေပါက္ဖြားလာရတာဘဲ။
SUPER MODERN POETRY, ႏုိ႔ဆာတဲ့ခေလးဟာ ငုိတယ္။ ေဒါဥထြက္တဲ့ ေခြးဟာ ေဟာင္တယ္။ သူတုိ႔ခံစားမႈ ကို သူတုိ႔ကၽြမ္းၾကင္တဲ့ နည္းပညာနဲ႔ ေဖာ္ျပၾကတာပါဘဲ။
ကဗ်ာဆရာကေတာ့ စကားလုံးနဲ႔ ေဖာ္ျပတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ကဗ်ာဆုိတာ ခံစားမႈကုိ ေဖာ္ျပတဲ့ေနရာသာျဖစ္တယ္ ဆုိတဲ့ အယူအဆဟာ အင္မတန္ေသးသိမ္ေနပါတယ္။ ကဗ်ာတပုဒ္ဟာ ခံစားမႈတင္မဟုတ္ပဲ၊ ကဗ်ာေရးသူရဲ႕ အႏုပညာဖန္တီးေရးအား (သို႔မဟုတ္) အတတ္ပညာကၽြမ္းက်င္မႈကိုပါ ေဖၚျပတဲ့ေနရာျဖစ္ရပါမယ္။ ေခတ္လြန္ ကဗ်ာတပုဒ္ကုိ ေရးသားထုတ္လုပ္ဖုိ႔ရာ၊ ခံစားမႈတုိ႔ ကဗ်ာစ်ာန္ပူးကပ္မူးရီတာတုိ႔နဲ႔တင္ မလုံေလာက္ ေတာ့ပါဘူး။ ဂဲၾသေမထရီတပုဒ္လုိလဲ တြက္ခ်က္အေျဖရွာရပါမယ္။ ေခတ္လြန္ကဗ်ာဟာ လက္ရွိ ဗမာကဗ်ာရဲ႕ အာ႐ုံခံစားပုံ စံနစ္ ပုံသ႑ာန္စံနစ္ တင္ျပပုံစနစ္ အသံနဲ႔ကာရံစံနစ္ စတဲ့ အစဥ္အလာေဟာင္းအားလုံးကို စြန္႔လႊတ္ဘုိ႔ ႀကိဳးစား ထားတာပါပဲ။ ဒီေခတ္လြန္ကဗ်ာ အယူအဆလက္ေအာက္မွာပဲ FORMALISM= ပုံသ႑ာန္ အဓိက၀ါဒ(ဥပမာ၊ က်ေနာ္နဲ႔ က်ေနာ့္အရိပ္ရဲ႕ ပထမအႀကိမ္ ေဆြးေႏြးပဲြ။ ငါနဲ႔မွန္။ စီထားပါ ။ .... ကဗ်ာမ်ား) ... POP POETRY ေပါ့ပ္ကဗ်ာ (ဥပမာ၊ ဖုံးထားျခင္း။ ကဗ်ာဆရာႏွင့္သူ႔၏ကဗ်ာရန္ျဖစ္ျခင္း) တုိ႔လုိ အယူအဆေတြ ပါ၀င္ေနတာလဲ ေတြ႕ရပါမယ္။ ေခတ္လြန္ကဗ်ာ မထြက္ခင္ကပဲ နီးစပ္တဲ့အသုိင္းအ၀ုိင္းထဲမွာ အပုတ္ခ်ခံေနရပါတယ္။ ထြက္လာရင္လဲ အတုိင္းအတာမဲ့ အျပစ္တင္႐ွံဳ႕ခ်တာကုိ ခံယူဘုိ႔ေမွ်ာ္လင့္ၿပီးသားပါ။ ဒါေပမဲ့ က်ေနာ္တုိ႔ဟာ ႀကိဳးတန္း ေလွ်ာက္ျပတာ ကင္းၿမီးေကာက္ေထာင္ျပတာ မဟုတ္ပါဘူး။ ေခတ္လြန္ကဗ်ာနဲ႔ ပတ္သက္တဲ့ အယူ အဆေတြကို ေျခေျချမစ္ျမစ္ ခုိင္ခုိင္မာမာျဖစ္ေအာင္ ႀကိဳးစားၿပီးမွ ပဲြထုတ္တာလုိ႔ ယုံၾကည္ေစခ်င္တယ္။ ဒီေနရာမွာ စာမ်က္ႏွာအခက္အခဲေၾကာင့္ ေခတ္လြန္ကဗ်ာနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး မိတ္ဆက္ေပး႐ုံဘဲ တတ္ႏုိင္ပါတယ္။ မၾကာခင္ ေခတ္လြန္ကဗ်ာ၀ါဒနဲ႔ ပတ္သက္တဲ့ က်ယ္က်ယ္ျပန္႔ျပန္႔ေရးသားထားတဲ့ စာအုပ္တအုပ္ကုိ ထုတ္ေ၀ဖုိ႔ စီစဥ္ထားၿပီး ျဖစ္ေၾကာင္း စကားလက္ေဆာင္ပါးလုိက္ပါရေစ .....
စီထားပါ
[၁]
မ
အရာ
သည္လွေန
ႀကဲေသာျပန္႔မ်ားသည္
[၂]
ႀကဲေန
သည္မ်ားမလွ
ပျပန္႔ေသာအရာ
[၃]
အရာမ်ားသည္မ
လွပေနေသာ ႀကဲျပန္႔
[4]
ႀကဲျပန္႔ေနေသာ အရာမ်ားသည္ မလွပ။
(သစၥာနီ)
ပ်င္းရိေသာ ကဗ်ာဆရာ
-
-
-
-
သစၥာနီေရးသည္။
ၾကဴးႏွစ္/လက္ခံရရွိေသာ ပစၥည္းစာရင္း
ေတာေတာင္, ေရေျမ, သမုဒၵရာ, နကၡတ္တာရာ, လစႏၵာ, ပန္းမာလ္, ေရကန္ျမစ္ေခ်ာင္း, ဘုန္းေတာ္ႀကီး ေက်ာင္း, မိန္းမလွနတ္သမီး, ပန္းဥယ်ာဥ္, ရာသီဥတု ႏွင္းဆီ, ဆန္စပါးစုိက္ခင္း, ၀မ္းဘဲ ဟသာၤ, ၀က္ေျခ ေထာက္ဟင္းခ်ဳိ, ဘီလူး႐ုပ္ က်ား႐ုပ္ ေဇာ္ဂ်ီ, ဒဏၰရီ, ကြတ္အကၤ် ီ, ဘီးဖလ္မီးအိမ္အုိ, လူေယာက်ာ္း လူမိန္းမ, ကာမသွ်တၱရက်မ္းစာ, ဗာရာဏသီ, ေဇတ၀န္, မဂၢရွစ္ပါး, ေအာ္တုိမစ္တစ္ဒါး, ဟီးႏုိးကား, ေခြးကဗ်ာဆရာ, စာေရးဆရာ, သီခ်င္းသည္ ႏြားႏုိ႔ေကာ္ဖီဆုိင္, စမူဆာမုံ႔, ပရြက္ဆိတ္ အင္းဆက္ပုိး ႀကိယာနာမ္ နာမ္စား, ျမင့္မုိရ္ ေတာင္, အပုိလုိအာကါသယဥ္, ကာတြန္းေဘာ့လုံး, စုံးကေ၀ တေစၧၿပိတၱာ မိန္းမရင္သား, နာရီပန္းခ်ီကား, အႏု ပဋိေလာမ ငွက္ေပ်ာသီး, အုိးစည္ဗုံေမာင္းဂစ္တာသံ, ေမာင္းျပန္ေသနတ္, စကၠဴ ခေရပြင့္, အစီခံမဲ့ စီးကရက္, ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေတာ္ ခႏၶာေဗဒ, ႐ုပ္ပုံရည္းစား, အရက္ ေမ်ာက္, သုတ္ရည္, စကီဇုိဖရီးနီးယား,
(ၾကဴးႏွစ္)
No comments:
Post a Comment